انکرتکست
(ANCHOR TEXT) : انکر به معنا لنگر یا این که قلاب هست و درواقع کلمه و واژه معلوم شده را به صفحهای دیگر قلاب مینماید . این قضیه در مقاله ها آموزشی فراوان اتفاق می افتد . برای مثال هنگامی که در هم اکنون نوشتن متنی در رابطه Anchor Text و تاثیر آن در سئو هستید، واژه «سئو» میتواند یک انکرتکست باشد و خوانندهگان را به صفحه ذیربط جهت دهی نماید . متخصصین سئو بر این باورند که شایسته ترین گونه متن لینک، کاربر را به صفحهای منتقل مینماید که مسئله مشابه یا این که مرتبط با نوشته پیوند دارد . معمولا انکرتکستها با رنگ آبیرنگ و با خطی که زیر نوشته آنها وجود دارد، مشخص میشوند؛ هر چند قابلیت تغییرو تحول رنگ پیوند وجود داراست و بسته به اینکه از کدام کد html استفاده میکنید، می توانید واژه و کلمه موردنظر را با underline یا این که به چهره معمولی نشان بدهید . علت اهمیت انکرتکست در سئو، عبارات کلیدیای است که میتواند به روشهای متفاوت در متن پیوند استعمال شود . موتورهای کاوش با بررسی لغت ها جان دار در متنهای لینک، در رابطه محتوای برگه وب، تصمیم میگیرند و در کاغذ نتایج جستجو، آنها را سناریو میدهند .
انکرتکستهای
ارگانیک و غیر طبیعی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این جور لینکها نهتنها صفحه ها داخلی وبسایت را به یکدیگر لینک میدهند، بلکه بین سایتهای متعدد هم لینک و پیوند برقرار مینمایند . زمانی که نوشته لینک و پیوند متناسب با موضوع کاغذ شما گزینش نشده باشد، این لینک و پیوند امتیازی برای شما نخواهد داشت . با این حال، شما نمیتوانید روی آنها کنترلی داشته باشید و موتورهای جستجو، به طور ارگانیک آن ها را ایندکس خواهند کرد . در مقابل، استفاده بیشازحد از انکرتکست به طوری که موتورهای کاوش متوجه شوند که این کار به صورت اغراق آمیز انجام شده است، از نشانههای توزیع غیرعادی متن لینک به شمار میاید و طبق قانون ها گوگل، چنین وبسایتهایی جریمه خواهند شد . راحتترین راه برای به دست اوردن لینکهای متنی طبیعی، ساخت محتوای گرانبها میباشد تا دیگر سایتها را به لینک دادن به وب سایت شما، متمایل کند . فهمیدن این نکته لازم می باشد که در صورتیکه یک سری سایت با انکرتکستهایی یکسان به وب سایت شما لینک و پیوند بدهند و لینک برقرار کنند، سایت شما به عنوان مرجعی دارای اعتبار درباره آن کلمه و واژه دارای اهمیت شناخته خواهد شد .
گونه های
گوناگون Anchortext چیست؟
انکرتکستها همان تگ a در html میباشند و ولی ارزش یکسانی ندارند . استفاده از متنهای لینکها در قبل سادهتر بود؛ یعنی نشانی وب سایت را با واژه و کلمه اصلی موردنظر پیوند میکردند و بر این اساس، مرتبه دریافت میکردند . اما در هم اکنون حاضر انکرتکستها متنوعتر شدهاند و عدم به کار گیری صحیح، موجب پنالتی شدن تارنما میشود . تنوع Anchor Text ها برای کسب امتیاز در گوگل لازم هست .
برای با صرفه کردن متن لینکها، بهتر است گونه های آن را بشناسید:
۱-
همگانی (Generic) این مدل انکرتکستها در نوشته با عبارتهای آشنا و تکراری نظیر «ادامه مطلب»، «بیشتر بخوانید»، «اینجا کلیک کنید»، «اینجا بروید»، «اینجا را بخوانید» شناخته میشوند . به کارگیری فراوان از این مدل نوشته لینک، به سئو وبسایت ضربه میزند .
۲-
اسم تجاری یا Branded در شرای از نام تجاری یا این که مارک در نوشته لینک و پیوند استعمال کنید، انکرتکست نام تجاری را به کار بردهاید . یکسان بودن اسم تجاری و واژه و کلمه کلیدی، برای سئو سایت شما مشکل تولید خواهد کرد . بنابراین به فیس اغراقآمیز از اسم تجاری خود به عنوان واژه با اهمیت و متن لینک استعمال نکنید .
درباره این سایت